13% надбавки до мита добили імпорт
Введення додаткової 13% надбавки до мита на імпорт на низку товарів негативно вплинуло на ситуацію як з імпортом, так і з митними надходженнями.
Про це в інтерв’ю газеті «Зеркало недели» сказав голова Державної митної служби Анатолій Макаренко.
За його словами, з моменту введення 13% надбавки ринок фактично зупинився: імпортні товари, на які поширювалася ця норма, практично перестали ввозиться.
Введення надбавки до мита призвело до низки проблем.
«По-перше, це дефіцит, який виник на внутрішньому ринку. Його мав би компенсувати внутрішній виробник, але коли він зможе це зробити, налагодивши необхідне виробництво, — велике питання», — сказав Макаренко.
«По-друге, виникла загроза, що частина раніше легально ввозити товарів будуть намагатися ввезти на митну територію України контрабандним шляхом», — додав він.
При цьому глава Держмитслужби підкреслив, що зменшення імпорту, це, перш за все, скорочення доходів бюджету.
«У цьому випадку сума додаткового податку не перекрила втрати від фізичного зменшення імпорту», — уточнив він.
Так, за його даними, за десять днів з моменту введення 13% ставки додаткові відрахування до бюджету за рахунок її введення склали 28 мільйонів гривень.
При цьому втрати через фізичне зменшення імпорту по цих товарних позиціях сягали від 35 до 40 мільйонів гривень щодня.
«Тобто ми втратили значну частину бази оподаткування. Тому скасування цієї, по суті, загороджувальні додаткової надбавки до мито вважаю необхідним і обгрунтованим», — підкреслив голова Держмитслужби.
Як повідомлялося, Закон «Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення стану платіжного балансу України в зв’язку зі світовою фінансовою кризою», яким ввели 13% надбавку до митних ставок ввізного мита, вступив в силу з 6 березня.
З 6 березня до України не було завезено жодного нового автомобіля.
18 березня Кабмін скасував дію 13% надбавки до мито на імпорт деяких груп товарів.